پروژه کارآفرینی شركت نساجی تك تاب ظریف (سهامی خاص)

  • پروژه کارآفرینی شركت نساجی تك تاب ظریف (سهامی خاص)
    پروژه کارآفرینی شركت نساجی تك تاب ظریف (سهامی خاص)در 42 صفحه ورد قابل ویرایش
    دسته: طرح های توجیهی و کارآفرینی
    بازدید: 1 بار
    فرمت فایل: doc
    حجم فایل: 56 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 42

    قیمت فایل: 3,000 تومان

    پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.

    پرداخت و دانلود

    پروژه کارآفرینی شركت نساجی تك تاب ظریف (سهامی خاص)در 42 صفحه ورد قابل ویرایش

    فهرست مطالب

    چکیده................................................................................................................................ 1

    فصل اول: معرفی شركت نساجی تك تاب ظریف

    بخش اول: تاریخچه شركت............................................................................................... 4

    بخش دوم: سرمایه و سهام شركت.................................................................................. 4

    بخش سوم: موضوع شركت.............................................................................................. 5

    بخش چهارم: مركز اصلی شركت..................................................................................... 5

    بخش پنجم: اجزای شركت................................................................................................. 5

    بخش ششم: اداره امور شركت......................................................................................... 6

    بخش هفتم: سال مالی و صورتحساب شش ماهه............................................................. 6

    بخش هشتم: وضعیت پرسنل............................................................................................. 7
    فصل دوم: حسابداری

    بخش اول: حسابدار........................................................................................................... 9

    بخش دوم: تعریف حسابداری........................................................................................... 9

    بخش سوم: وضعیت مالی............................................................................................... 10

    بخش چهارم: حساب....................................................................................................... 11

    بخش پنجم: ثبت رویدادهای مالی در اسناد حسابداری.................................................. 12

    بخش ششم: سند پرداختی.............................................................................................. 15

    بخش هفتم: لیست بیمه.................................................................................................... 16

    بخش هشتم: تنخواه گردان............................................................................................. 17

    بخش نهم: تراز آزمایشی حساب های دفتر كل.............................................................. 18

    بخش دهم: صورت های مالی طبقه بندیشده.................................................................. 19

    بخش یازدهم: بستن حساب ها....................................................................................... 33

    فصل سوم: نتیجه گیری

    نتیجه‌گیری ..................................................................................................................... 38

    منابع................................................................................................................................ 39

    چكیده:

    شركت تك تاب ظریف در سال 1380 به ثبت رسیده و از سال 1382 تولید خود به صورت عادی آغاز كرد. سهام این شركت به میزان 100 سهم 000/000/25 ریالی به مبلغ 000/000/500/2 ریال می باشد. این شركت به صورت سهامی خاص اداره می گردد. تولید گونی فعالیت اصلی شرت می باشد. مجموع عمومی عادی، مجمع عمومی فوق العاده بازرسی یا بازرسان اجزای شركت هستند. شركت تولید هیئت مدیره ای متشكل از 3 نفر اداره می شود. مدیر عاملی از بین هیئت مدیره وظیفه انجام كارهای جاری شركت را به عهده دارد. شركت در كل 105 نفر پرسنل دارد: 15 نفر در دفتر مركزی و 90 نفر در كارخانه.

    قسمت مالی شركت توسط مدیر مالی واداری اداره می شود. و حسابدار، منشی و انبار دار زیرنظر او فعالیت می كنند.یك حسابدار وظیفه هایی مانند: ثبت اسناد مثبته و انتقال آنها به دفتر روزنامه ، كل ومعین، تهیه وتنظیم لیست بیمه و تهیه صورت های مالی را به عهده دارد.

    ابتدایی ترین كار یك حسابدار دریافت اسناد مثبته، تجزیه و تحلیل آنها و ثبت آن در اسناد حسابداری است. وضعیت مالی هرشركت با دارایی، بدهی و سرمایه مشخص می‌شود كه اجزای معادله حسابداری را تشكیل می دهند. دارایی هامنابع اقتصادی یك شركت است كه انتظار می رود در آینده منفعتی برای شركت داشته باشد. بدهی ها تعهدات شركت در برابر افرادی خارج از شركت هستند و سرمایه تعهدات شركت نسبت به مالكین شركت . بنابراین:

    دارایی= بدهی + سرمایه

    برای طبقه بندی اطلاعات حسابداری ابزاری تحت عنوان حساب وجود دارد كه در دفتر كل موجود می باشد. در طی دوره حسابدار با زدن سندهایی مانند بیمه، تنخواه گردان، بانك و ... وظایف خود را انجام می دهد. در پایان دوره باید وضعیت عملكرد موسسه مشخص شود. صورتحساب سود و زیان و ترازنامه و صورت حساب سرمایه صورت های مالی هستند كه عملكرد موسسه را نشان می دهند و اطلاعاتی را در اختیار علاقه مندان به اطلاعات مالی شركت قرارمی دهند. در پایان نیز با بستن حساب های موقت و تهیه ترازآزمایشی اختتامی چرخه حسابداری كه در طول هر دوره مالی تكرارمی شود، به اتمام می رسد.
    بخش اول: تاریخچه شركت

    شركت سهامی تك تاب ظریف در سال 1380 با شماره ثبت 181414 در اداره ثبت شركت ها به ثبت رسید. در طول سال 80 كلیه فعالیتهای شركت درجهت ساخت ساختمان كارخانه انجام شد. در سال  1381 نیز كلیه مراحل قبل از بهره برداری انجام گرفت. تا مهرماه 1382 تولید شركت بصورت آزمایشی بود، اما از آن تاریخ به بعد فعالیت اصلی كارخانه آغازشد. در آذر 1383 شركت تصمیم به توسعه كارخانه گرفت با خرید 7 دستگاه ماشین الات جدید تولیدی میزان تولید، افزایش و كارخانه توسعه یافت. این امر با خرید 6 دستگاه ماشین الات تولیدی دیگر نیز در بهمن ماه 1384 تكرار گردید. نحوه فروش محصولات تولیدی از طریق نمایندگی های فروش انجام میگیرد.
    بخش دوم: سرمایه و سهام شركت

    سهام این شركت به میزان 100 سهام 000/000/25 ریالی و به مبلغ 000/000/500/2 ریال می باشد. كیه سهام شركت با نام است. اوراق سهام شركت متحد الشكل و چاپی و دارای شماره ترتیب و حاوی نكات مذكور درماده 26 لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت بوده و باید به امضای قلمی 2 نفر از مدیران شركت كه از طرف هیئت مدیره تعیین می شوند رسیده و به مهر شركت ممحور گردد. در هنگام تاسیس مدت شركت نامحدود تعیین شد.

    بخش سوم: موضوع شركت

    1- تولیدانواع گونی از عرض 30 سانتیمتر تا 25/2 متر وطول برش 40 سانتیمتر تا 175 سانتیمتر و واردات مواد اولیه و ماشین الات مربوط به آن و صادرات كالای تولیدی.

    به طور كلی شركت می تواند كلیه عملیات و معاملات مالی، تجاری و صنعتی كه به طور مستقیم به تمام یا هر یك از موضوعات مشروحه فوق مربوط باشد، مبادرت نماید.
    بخش چهارم: مركز اصلی شركت

    مركز اصلی شركت تهران می باشد. انتقال مركز اصلی شركت به نقاط دیگر در ایران منوط به تصمیم مجمع عمومی فوق العاده است. تعیین و تغییر نشانی مركز اصلی شركت در داخل تهران بنا به تصویب هیئت مدیره صورت خواهدگرفت. هیئت مدیره می تواند ثبت یا نمایندگی‌هایی در داخل یا خارج از ایران دایر یا آنها را منحل نماید.
    بخش پنجم: اجزای شركت

    اجزای شركت شامل مجمع عمومی عادی، مجمع عمومی فوق العاده و بازرس یا بازرسان است.

    مجمع عمومی عادی- در پایان هر سال مالی مجمع عمومی عادی كه متشكل از سهامداران شركت می باشد، تشكیل جلسه می دهد. مجمع عمومی عادی وظیفه دریافت گزارش وپیشنهادات هیئت مدیره و اتخاذ تصمیم درمورد آنها، تصویب ترازنامه وحساب سود وزیان، تعیین هیئت مدیره و بازرسان شركت را دارد. در كل كلیه گزارشات مربوط به شركت باید هر ساله به مجمع عمومی عادی ارائه گردد.

    مجمع عمومی فوق العاده- در صورتیكه شركت تصمیم به افزایش یا كاهش سرمایه بگیرد، تصمیم به انحلال شركت نماید، تغییری در اساسنامه یا نام شركت ایجاد شود مجمع عمومی فوق العاده ایجاد شده در مورد هر یك از مواردمزبور تصمیم می گیرد.
    بخش ششم: اداره امور شركت

    شركت بوسیله هیئت مدیره مركب از 3 یا 5 نفر كه بوسیله مجمع عمومی عادی كه از بین صاحبان سهام انتخاب می شوند، اداره می گردد. مدت ماموریت مدیران 2 سال است و در صورت انقضای مدت آن، مدیران سابق تا انتخاب مدیران جدید كماكان مسئول امور شركت خواهند بود. هیئت مدیره معمولاً ماهی یك بار تشكیل جلسه می دهد تا تصمیماتی جهت اداره شركت اتخاذ نماید.

    وظایف هیئت مدیره عبارت است از:

    انجام عملیات شركت، اقدام به هر گونه معاملات در جهت فعالیت شركت، كشیدن و امضای چك ها، سفته و ...

    همچنین هیئت مدیره باید یك نفر شخص حقیقی را از بین اعضای خود یا از خارج به مدیریت عامل شركت برگزیند و حدود اختیارات و مدت تصدی و حقوق و سایر شرایط استخدامی او را تعیین كند.
    بخش هفتم: سال مالی وصورتحساب شش ماهه

    سال مالی شركت روز اول فروردین ماه هر سال آغاز و روز آخر اسفند ماه همان سال به پایان می رسد.

    هیئت مدیره بایدطبق ماده 137 لایح قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت لااقل هر شش ماه یك بار خلاصه صورت دارایی و قروض شركت راتنظیم كرده به بازرسی تسلیم نماید.
    بخش هشتم: وضعیت پرسنل

    تعداد پرسنل شامل كاركنان اداری و تولیدی 105 نفر می باشد به شرح زیر

    15 نفر در دفتر مركزی واقع در تهران

    90 نفر در كارخانه واقع در كاشان این تعداد نفر در قسمت های مختلف كارخانه شامل واحدهای تولیدی، تعمیر و نگهداری، برق و مكانیك فعالیت می كنند.

    كاركنان واحد تولیدی با دریافت ماهانه 200 تن مواد اولیه اقدام به تولید می كنند. میزان تولید سالانه 000/400 رول گونی میباشد كه 3% آن به عنوان ضایعات در نظر گرفته می شود. نحوه مشخص نمودن استهلاك دارایی‌های ثابت نیز طبق روش پیشنهادی وزارت اقتصادی و دارایی می باشد.
    دفتر معین:

    در بسیاری از موارد واحدهای تجاری به اطلاعاتی جزیی تر از آنچه كه در دفتر كل ثبت می شود، نیاز دارند. برای رفع این مشكل از حساب های معین استفاده می شود. حساب های معین مجموعه حساب های كمكی یا مكمل برخی از حساب های دفتر كل هستند.
    بخش ششم: سند پرداختی

    كشیدن چك یكی از امور مهمی است كه ممكن است روزانه چندین بار در شركت انجام شود. نزدیك به 90% پرداخت های شركت تك تاب با  كشیدن چك انجام می شود و كمتر بصورت نقد خریدها، پرداخت وام و ... انجام می شود. برای كشیدن یك چك جدید، ابتدا مدیر مالی توسط سند پرداختی درخواست كشیدن چك جدید توسط مدیر عامل را می نماید. بدین ترتیب كه در سند پرداختی تاریخ صدور چك، مبلغ چك، شخص یا شركت دریافت كننده چك، شماره حسابی كه توسط آن كشیده می شود، شماره چك و علت صدور چك را مشخص می كند و بعد از امضا به عنوان تهیه كننده سند، آن را به مدیر عامل ارائه میدهد. مدیر عامل پس از بررسی و تایید آن در قسمت تصویب شد سند، چك موردنیاز رانوشته و در اختیار مدیر مالی قرار می دهد. مدیر مالی نیز یك كپی از چك به همراه سند پرداختی را برای ثبت در سند حسابداری به واحد حسابداری ارائه داده و اصل چك پس از گرفتن رسید دریافت، به دریافت كننده چك داده می شود.

    بخش هفتم: لیست بیمه

    لیست بیمه ماهانه توسط حسابدار تهیه شده تا برای پرداخت حق بیمه، اطلاعات به طور كامل به تامین اجتماعی ارائه گردد. لیست بیمه در برنامه اكسل واحد حسابداری به طور آماده وجود دارد و ماهانه اطلاعات، وارد آن می شود. در بالای لیست، شماره كارگاه كه در سازمان تامین اجتماعی مشخص است، نام كارگاه یعنی شركت تك تاب ظریف،  نام كارفرما كه همان نام شركت است ، نشانی كارگاه ونام شعبه تامین اجتماعی كه حق بیمه باید به آن شعبه واریز گردد. وجود دارد.

    در قسمت بعد مشخصات بیمه شده به طور كامل وارد می شود، یعنی نام، نام خانوادگی، شماره شناسنامه یاگذرنامه، نام پدر، شماره بیمه شده، شغل و جنسیت، روزهای كاركرد شامل تاریخ آغاز به كار، تاریخ ترك و روزهای كاركرد.

    مرحله بعد وارد كردن میزان حقوق ومزایای هر كارگر می باشد. دستمزد روزانه، ماهانه، مزایای ماهانه مشمول، جمع دستمزد و مزایای ماهانه مشمول  ، جمع دستمزد و مزایای ماهانه مشمول و غیر مشمول و حق بیمه سهم بیمه شده باید به تفكیك واردگردد. سپس كسورات و مبلغ قابل پرداخت به هر یك از كاركنان مشخص می شود. در زیر صفحه نیز جمع حق بیمه سهم كارفرما،جمع 3% بیمه بیكاری وجمع كل بیمه پرداختی وجود دارد كه با محاسبات لازم در جای خود مبالغ آن وارد می شود. مهرو امضای مدیر عامل نیز نشان دهنده تایید كارفرما برای پرداخت حق بیمه و صدور چك بیمه است.

    لازم به ذكر است 30% حق بیمه در هر ماه تا ماه بعد فرصت پرداخت دارد و كلیه حقوق و مزایای كاركنان به جز عیدی و ماموریت و حقوق و مزایای بیشتر از سقف بیمه مشمول قانون بیمه بوده و باید حق بیمه آن پرداخت گردد.

    ثبت حق بیمه در سند حسابداری بدین شرح است.

    هزینه حقوق و دستمزد، مزایای حقوق به تفكیك به عنوان هزینه شركت و هزینه بیمه بدهكار شده و در مقابل حساب های پرداختنی با معین تامین اجتماعی و طلب كاركنان بستانكار می شود، تا زمان پرداخت آنها حساب های پرداختی بدهكار شود.
    بخش هشتم: تنخواه گردان

    شركت ها معمولا برای تامین پرداخت های جزیی مبلغی را تحت تنخواه گردان در اختیار یكی ازكاركنان مالی قرار می دهند، تا با رعایت مقررات و آیین نامه های داخلی موسسه نسبت به پرداخت هزینه های جزیی یا خرید بعضی ملزومات اقدام نماید.

    مبلغ تنخواه گردان متناسب با هزینه ها و یا پرداخت‌های جزیی موسسه است و ازشخصی كه تنخواه گردان در اختیار او قرار داده می شود تضمین لازم دریافت می گردد. نگهداری حساب تنخواه گردان ، علاوه بر مزیت سهولت پرداخت های جزیی، به منظور جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی ناشی ازنگهداری مبالغ عمده نیز صورت می گیرد. بنابراین وجوه تنخواه یكی از الزامات شركت تك تاب است تا پرداخت هزینه ها توسط آنها پرداخت گردد. در شركت 3 تنخواه وجود دارد . یكی ازتنخواه ها درمحل كارخانه قرار دارد. مبلغ این تنخواه بسیار بالا است زیرا كلیه هزینه های كارخانه اعم ازهزینه حمل كالای خریداری

    شده، هزینه حقوق و دستمزد كارگران كارخانه، هزینه نگهداری ماشین الات، هزینه آب و برق و ... توسط این تنخواه پرداخت می گردد. لیست تنخواه كارخانه همراه با اسناد مثبته آن 3 تا 4 مرتبه در ماه به دفتر مركزی فكس می شود، تا در دفاتر حسابداری ثبت گردد.

    در دفتر مركزی نیز 2 تنخواه وجود دارد. یكی برای خریدهای آشپزخانه كه هزینه های كاملاً جزیی شركت را شامل می شود و دیگری برای هزینه های احتمالی مثل هزینه پیك، خرید لوازم التحریر، تعمیر سیستم های نرم افزاری و ....

    درتهیه لیست تنخواه گردان، هر تنخواه بنا به هزینه هایی كه پرداخت كرده مبالغ آنها را با توضیح آن نوشته و در بالای مبالغ آنها نام حساب هزینه مربوط را مشخص میكند تا حسابدارهنگام ثبت آنها مشكلی نداشته باشد. در آخر نیز تنخواهی كه هزینه ها را پرداخت كرده و لیست را تهیه كرده ، لیست را امضا می كند و پس از تایید مدیر مالی آن را برای ثبت در دفاتر حسابداری به واحد حسابداری ارائه می دهد.
    صورتحساب سرمایه:

    تغییرات در سرمایه شركت طی یك دوره مالی معمولاً به دلائل سرمایه گذاری مجدد، برداشت، درآمد و هزینه بوجود می‌آید. تغییرات ناشی از درآمد و هزینه و برداشت هر یك جداگانه در حساب های مربوط درج و تغییرات ناشی از سرمایه گذاری مجدد مستقیم در حساب سرمایه ثبت می گردد.

    برای آنكه سرمایه مالك در پایان دوره محاسبه شود باید سرمایه مالك در ابتدای دوره مالی و همچنین تغییرات سرمایه طی دوره مالی در نظر گرفته شود. به این منظور معمولا در پایان دوره گزارشی به نام «صورتحساب سرمایه» تهیه می شود. بنابراین صورتحساب سرمایه صورتحسابی است كه تغییرات سرمایه یك شركت را طی یك دوره مالی نشان می دهد. در این حال معادله حسابداری می تواند بدین شرح باشد.

    دارایی ها: بدهی ها+ ‌(سرمایه اولیه+ سرمایه گذاری مجدد- برداشت) + (درآمد- هزینه)
    ترازنامه:

    صورتی است كه اطلاعات مربوط به دارایی ها، بدهی ها و حقوق صاحبان واحد تجاری را در پایان هر دوره مالی نشان می دهد.

    طبقه بندی اقلام مندرج درترازنامه:

    1-   دارایی ها:

    دارایی ها به 2 دسته جاری و ثابت تقسیم  می شوند.

    الف) دارایی های جاری:

    به اقلامی گفته می شود كه انتظار می رود طی یك سال مالی به وجه نقد تبدیل شوند یا مصرف گردند یا به فروش برسند. داراییهای جاری به شرح زیر تقسیم بندی شده اند.

    1- وجوه نقد: وجوه نقدی، عبارت است از وجوه مربوط به واحدهای تجاری كه بدون هیچ گونه شرط و محدودیت، قابل دسترسی است و در مبادلات اقتصادی به منظور تحصیل دارایی ها و خدمات، پرداخت بدهی ها و تعهدات و اجرای سایر برنامه ها به كار گرفته می شود و 3 قسمت زیر را شامل شود.

    الف) صندوق : این حساب برای ثبت عملیات جاری دریافت و پرداخت های نقدی شركت هایی درنظر گرفته می شود كه دریافت وجه نقد از مشتریان و پرداخت وجه به صورت نقدی، امری اجتناب ناپذیر است واین امر، ناشی از دریافت های مكرر در طول روز یا عدم دسترسی به شعبه بانك بوده است.

    ب) تنخواه گردان: تنخواه گردان مبلغی است كه برای پرداخت های جزیی در اختیار یكی از كاركنان مالی قرار می گیرد.

    ج) بانك: استفاده از سیستم بانكی در واحدهای تجاری امروزی، یك امر اجتناب ناپذیر است و قست اعظم دریافت ها و پرداخت ها از طریق حساب بانك انجام می پذیرد.

    دراصطلاح حسابداری حساب بانك به حساب جاری اطلاق می شود كه در قالب دسته چك های 25-50- یا 100 برگی در اختیار شركت قرار می گیرد.

    2- سرمایه گذاری كوتاه مدت: مبلغی است كه در حساب سرمایه گذاری كوتاه مدت در بانك واریز می گردد تا از سود آن به عنوان درآمد غیر عملیاتی استفاده شود.

    3- حساب های دریافتنی: حساب های دریافتنی از جمله حساب های دارایی جاری است و شامل كلیه مطالباتی می شود كه موسسه باید در آینده دریافت نماید. عمده ترین این مطالبات ناشی از فروش های نسیه كالا می باشد.

    4- اسناد دریافتنی: هر گاه در مقابل مطالبات ناشی از فروش نسیه كالا از طرف خریدار اسناد قانونی، مانند سفته یا برات دریافت گردد . به آن مطالبات در اصطلاح حسابداری اسناد دریافتنی میگویند.

    5- موجودی مواد و كالا: موجودی مواد شامل تعداد موادی است كه برای تولید مصرف خواهد شدو در حال حاضر در انبار كارخانه موجود می باشد.

    موجودی كالا شامل كالاهای تولید شده كارخانه است كه در انبار است و آماده فروش.

    6- سفارشات و پیش پرداخت ها: مبالغی است كه قبل از تحویل كالا ازمشتری، به او پرداخت میگردد وتا زمانی كه كالا دریافت نشده می توان وجه آن را مسترد كرد.

    7- ملزومات: كالاهایی است كه در طی دوره همواره خریداری می شود و تا پایان دوره مالی مصرف می گردد. مانند لوازم التحریر

    ب) دارایی های ثابت:

    شامل كلیه دارایی هایی است كه عمر مفید آنها بیش از یك سال باشد و به شرح زیر تقسیم بندی می شوند.

    1- سرمایه گذاری بلند مدت: شامل خرید زمین، ساختمان، ماشین آلات و تاسیسات است كه به عنوان دارایی های ثابت و اصلی شركت درنظر گرفته می شود و مبلغ بالایی را به خود اختصاص می دهند و معرف اعتبار شركت است.

    2-   اموال، ماشین آلات و تجهیزات: شامل اثاثه و تجهیزات شركت می شود.

    3-   دارایی های نامشهود: شامل سرقفلی، حق اختراع و ... است كه وجود خارجی نداشته اما ارزش دارند.

    كلیه دارایی های ثابت به جز زمین به تدریج و با گذشت زمان كهنه، فرسوده، قراضه، منسوخ و غیر قابل استفاده می شوند و قیمت آنها كاهش می یابد. این كاهش تدریجی قیمت در واقع مربوط به مدت استفاده از دارایی ثابت یا همان عمر مفید می باشد. تقلیل ارزش دارایی ثابت درمدت عمر مفید آن را استهلاك می گویند. این كاهش ارزش برای شركت ها، یك هزینه محسوب می شود.

    در پایان دوره مالی این هزینه محاسبه می شود و در حساب های هر دوره مالی انعكاس می یابد. در  محاسبه استهلاك، سه عامل باید مورد توجه قرار گیرد كه عبارتند از:

    1-   بهای تمام شده دارایی ثابت

    2-   عمر مفید

    3-   ارزش اسقاط

    استهلاك به یكی از روش های خط مستقیم، نزولی و متغیر بودن هزینه محاسبه می شود. اتومبیل های بنزینی با 25% روش نزولی، وانت با 30% روش نزولی و اموال و اثاثه و ماشین آلات  دفتری و لوازم اداری با 10 سال ، روش خط مستقیم محاسبه می شوند.

    2-   بدهی ها:

    شامل بدهی های كوتاه مدت (جاری) و شامل بدهی های بلند مدت می باشد.

    الف) بدهی های كوتاه مدت (جاری):

    به عنوان تعهدات یك واحد تجاری در نظر گرفته میشوند كه تسویه آنها در طی یك سال مالی انجام خواهد شد. بدهی های كوتاه مدت به شرح زیر تقسیم می شوند.

    1- اسناد پرداختنی: هر گاه در ازای خرید دارایی با استفاده از خدمات دیگران سفته‌ای به مبلغ و موعد معین صادر وتسلیم شود، در این صورت اسناد مذكور را اسناد پرداختنی می‌نامند.

    2- حساب های پرداختنی: گاهی اوقات موسسات دارایی ها و خدمات را به طور نسیه خریداری می كنند. بدین ترتیب كه بدون تسلیم سند یاوجهی متعهد پرداخت بهای دارایی یا خدمات خریداری شده در آینده نزدیك می شوند، این تعهد ایجاد شده كه جزو بدهی های كوتاه مدت طبقه بندی شده است در حساب های پرداختنی یا حساب بستانكاران منعكس می شود.

    3- پیش دریافت در آمد: اگر از بابت فروش كالا در آینده ، وجوهی ازمشتریان دریافت شود و تحویل كالا به آینده موكول شود، در این صورت، وجه دریافتی به عنوان پیش دریافت فروش كالا منظور خواهد شد.

    4- سود سهام پیشنهادی: مانده سود تقسیمی بین سهامدارن است كه هنوز به آنها پرداخت نشده و جزو بدهی ها در نظر گرفته می شود.

    5-   حصه جاری وام های بلند مدت: اگر موعد پرداخت قسطی از بدهی های بلند مدت در دوره مالی جاری  یا آتی فرا رسیده باشد، باید قسط قابل پرداخت را از بدهی های بلند مدت تفكیك و تحت عنوان حصه جاری بدهی های بلند مدت پرداختنی منظور كرد تا در سررسید نسبت به پرداخت آن اقدام نمود.

    قیمت فایل: 3,000 تومان

    پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.

    پرداخت و دانلود